The Owner's Manual for the Brain (4th Edition)

The Ultimate Guide to Peak Mental Performance at All Ages

Author: Pierce Howard

Publisher: Harper Collins

ISBN:

Category: Psychology

Page: 1056

View: 317

Cutting-edge, user-friendly, and comprehensive: the revolutionary guide to the brain, now fully revised and updated At birth each of us is given the most powerful and complex tool of all time: the human brain. And yet, as we well know, it doesn't come with an owner's manual—until now. In this unsurpassed resource, Dr. Pierce J. Howard and his team distill the very latest research and clearly explain the practical, real-world applications to our daily lives. Drawing from the frontiers of psychology, neurobiology, and cognitive science, yet organized and written for maximum usability, The Owner's Manual for the Brain, Fourth Edition, is your comprehensive guide to optimum mental performance and well-being. It should be on every thinking person's bookshelf. What are the ingredients of happiness? Which are the best remedies for headaches and migraines? How can we master creativity, focus, decision making, and willpower? What are the best brain foods? How is it possible to boost memory and intelligence? What is the secret to getting a good night's sleep? How can you positively manage depression, anxiety, addiction, and other disorders? What is the impact of nutrition, stress, and exercise on the brain? Is personality hard-wired or fluid? What are the best strategies when recovering from trauma and loss? How do moods and emotions interact? What is the ideal learning environment for children? How do love, humor, music, friendship, and nature contribute to well-being? Are there ways of reducing negative traits such as aggression, short-temperedness, or irritability? What is the recommended treatment for concussions? Can you delay or prevent Alzheimer's and dementia? What are the most important ingredients to a successful marriage and family? What do the world's most effective managers know about leadership, motivation, and persuasion? Plus 1,000s more topics!

كونت مونت كريستو

Author: الكسندر دوماس

Publisher:

ISBN:

Category: Revenge

Page: 124

View: 369

Simplified Arabic translation of Alexandre Dumas' well-known work "Le Comte de Monte-Cristo" for children ages 10 to 14.

سبارك : كيف يعمل الإبداع؟

Spark: How Creativity Works

Author: Julie Burstein

Publisher: العبيكان للنشر

ISBN:

Category: Body, Mind & Spirit

Page: 360

View: 891

كيف أثر قط طفولة ريتشارد فورد على عمله الروائي؟ كيف تأثرت لوحات تشاك كلوز بعدم قدرته على تذكر الوجوه؟ ما اللحظة المحورية التي ساعدت روزان كاش على فهم قوة الشفاء على المسرح؟ الإبداع هو موضوع بعيد المنال؛ فنحن نتمتع بثماره: الأفلام، والروايات، واللوحات، والأغاني - ولكننا نادرًا ما كنا مطلعين على ما يحدث في أثناء العملية الإبداعية؛ ففي سبارك، تتبع جولي بيرشتاين جذور بعض المفكرين والمبدعين الأكثر تأثيرًا في القرن الحادي والعشرين، بما في ذلك جويس كارول أوتس، يو يو ما، ديفيد ميلش، إيزابيل الليندي، وجوشوا ريدمان. حيث تقوم جولي بكشف الستار عن مصادر إلهام هؤلاء الفنانين، والعمليات التي تبرز عملهم الى حيز الوجود. كتبت جولي: «قد لا يغير هؤلاء الفنانين الرصاص إلى ذهب»، وأضافت: «لكنهم رفعوا الأشياء من سياقاتها المألوفة، وجمعوها، وأعادوا تشكيلها، وحولوها إلى أعمال فنية تغير الطريقة التي نرى بها العالم». يعدُّ كتاب سبارك مصدرًا قيمًا للكاتب والفنان الطموح، ولكن تمتد الحاجة إلى الإبداع إلى ما وراء عالم فرش الرسم والآلات الكاتبة؛ فالإبداع جزء لا يتجزأ من العمل، وتربية الأطفال، والتعليم، والعلوم، وربما الأكثر تأثيراً في علاقاتنا الشخصية، ونادرًا ما تضيء كتب الإبداع وتلهم؛ ​​ولكن سيلهمك هذا الكتاب الرائع ويساعدك في العثور على سبارك بنفسك. العبيكان 2017

Dogs & Human Health

The New Science of Dog Therapy & Therapy Dogs

Author: Milena Penkowa, M.D., Ph.D., DMSc

Publisher: Balboa Press

ISBN:

Category: Medical

Page: 318

View: 888

What if you could significantly improve your physical and mental health by taking a simple step that’s easy, rewarding, and fun? Dr. Milena Penkowa says you can do that and more by owning a dog – and yet people continue to invest time and money in costly treatments before even considering a furry friend. Dogs can stave off diseases and certain cancers, erase pain, and ease anxiety, depression, allergies, diabetes, and cardiovascular disorders. Over the long term, they can also reduce the burden of dementia, epilepsy, stroke, Parkinson’s disease, schizophrenia and autism. This guidebook explains the scientifically proven benefits of dogs, and you’ll learn how dogs: • change the human brain so it reacts and thinks differently; • improve the immune system to make you more resilient than dog deprived individuals; • boost and invigorate the human spirit and secure happiness; • promote a life of longevity and healthiness. Stop looking for fancy remedies to physical and mental problems, and start looking for a dog wagging its tail. Tap into a natural method to survive and thrive by learning about the fascinating connections between Dogs & Human Health.

The Owner's Manual for Values at Work

Clarifying and Focusing on What Is Most Important

Author: Pierce J. Howard

Publisher:

ISBN:

Category:

Page: 256

View: 708

The Owner's Manual is a textbook with an accompanying casebook. The one treats theory and explores what it means to study one's values, while The Values Toolkit (available separately) is a set of scripts and activities for use with clients. The material updates 1970s Values Clarification material and translates it to the workplace setting.

اللعب: كيف يصقل الدماغ ويطلق المخيلة وينعش الروح

Play: How it Shapes the Brain, Opens the Imagination, and Invigorates the Soul

Author: Stuart Brown

Publisher: العبيكان للنشر

ISBN:

Category: Self-Help

Page: 256

View: 172

نستكشف من خلال اللَّعب كيف يسير عالمنا، وكيف يتفاعل الأصدقاء مع بعضهم، ونتعلم تفسير كثير من الغموض والإثارة التي يمكن أن تواجهنا في الحياة؛ فربُّ الأسرة يستطيع من خلال اللَّعب مع عائلته وضع قوانين ودساتير تنظم حياة أولاده، فضلاً عن أنه يكتشف عن طريق هذه الأنشطة السلبيات فيقوِّمها، والإيجابيات فيعززها، ويشيع جوًّا من الألفة، ويزيد الترابط الاجتماعي، ويخلف ذكريات جميلة لا تُنسى. أما الأصدقاء، سواء أكانوا أصدقاء دراسة، أم مهنة، أم وظيفة، أم أيَّ مجال من مجالات الحياة، فإن اللَّعب يشيع في الفريق جوًّا من الألفة والمحبة، ويجدِّد الروابط، ويُقدِّم نشاطًا ودفعًا معنويًّا لزيادة العمل والإنتاج. إذًا، اللَّعب ليس للأطفال أو لتضييع الوقت بما لا طائل منه، وإنما هو أساس التفكير الحضاري، والجوهر الذي يجعل الحياة تنبض بالحيوية والنشاط، إنه لأفراد المجتمع كلهم على اختلاف فئاتهم، علاوة على أنه للأعمار كلها أيضًا. يبحث هذا الكتاب في فهم اللَّعب، واستخدامه في العثور على الحقائق التي تعتمل في أنفسنا، وكيفية التعبير عنها؛ إنه يدور حول تسخير القوة التي تشكلت في دواخلنا، تلك القوة التي تتيح لنا اكتشاف أعماقنا وتوسيع عالمنا. - هل تحب اللَّعب؟ - هل تظن أن اللَّعب مضيعة للوقت؟ - هل تلعب مع أطفالك؟ - هل تشعر بالذنب إذا فقدت بعض وقتك في اللَّعب؟ العبيكان 2017

فن اللامبالاة

لعيش حياة تخالف المألوف

Author: مارك مانسون

Publisher: منشورات الرمل - دار التنوير

ISBN:

Category:

Page: 272

View: 515

ظل يُقال لنا طيلة عشرات السنوات إن التفكير الإيجابي هو المفتاح إلى حياة سعيدة ثرية. لكن مارك مانسون يشتم تلك " الإيجابية " ويقول: " فلنكن صادقين، السيء سيء وعلينا أن نتعايش مع هذا ". لا يتهرّب مانسون من الحقائق ولا يغفلها بالسكّر، بل يقولها لنا كما هي: جرعة من الحقيقة الفجِّة الصادقة المنعشة هي ما ينقصنا اليوم. هذا الكتاب ترياق للذهنية التي نهدهد أنفسنا بها، ذهنية " فلنعمل على أن يكون لدينا كلنا شعور طيب " التي غزت المجتمع المعاصر فأفسدت جيلًا بأسره صار ينال ميداليات ذهبية لمجرد الحضور إلى المدرسة. ينصحنا مانسون بأن نعرف حدود إمكاناتنا وأن نتقبلها. وأن ندرك مخاوفنا ونواقصنا وما لسنا واثقين منه، وأن نكفّ عن التهرب والفرار من ذلك كله ونبدأ مواجهة الحقائق الموجعة، حتى نصير قادرين على العثور على ما نبحث عنه من جرأة ومثابرة وصدق ومسؤولية وتسامح وحب للمعرفة. لا يستطيع كل شخص أن يكون متميزًا متفوقًا. ففي المجتمع ناجحين وفاشلين؛ وقسم من هذا الواقع ليس عادلًا وليس نتيجة غلطتك أنت. وصحيح أن المال شيء حسن، لكن اهتمامك بما تفعله بحياتك أحسن كثيرًا؛ فالتجربة هي الثروة الحقيقية. إنها لحظة حديث حقيقي صادق لشخص يمسكك من كتفيك وينظر في عينيك. هذا الكتاب صفعة " منعشة لهذا الجيل حتى تساعده في عيش حياة راضية مستقرة.

Worldmaking: Psychology and the Ideology of Creativity

Author: Michael Hanchett Hanson

Publisher: Springer

ISBN:

Category: Philosophy

Page: 266

View: 635

Michael Hanchett Hanson weaves together the history of the development of the psychological concepts of creativity with social constructivist views of power dynamics and pragmatic insights. He provides an engaging, thought-provoking analysis to interest anyone involved with creativity, from psychologists and educators to artists and philosophers.

التأثير: علم نفس الإقناع

Influence: The Psychology of Persuasion, Revised Edition

Author: Robert B. Cialdini

Publisher: العبيكان للنشر

ISBN:

Category: Business & Economics

Page: 348

View: 713

التأثير, الكتاب الكلاسيكي حول عملية الإقناع, يشرح مبادئ علم النفس التي تقف وراء قول الناس «نعم» لأي طلب كان, كما يشرح كيفية تطبيق فهم هذه المبادئ. الدكتور روبرت سيالديني مدرّس خبير في حقلي التأثير والإقناع المتناميين بسرعة. إن هذا الكتاب الذي ينظر إليه في الأوساط العلمية نظرة مرموقة جداً؛ فهو حصيلة خمس وثلاثين سنة من الأبحاث الدقيقة المعتمدة على الأدلة القوية، إضافة إلى برنامج استمر ثلاث سنوات من الدراسة الميدانية لما يدفع الناس إلى تغيير سلوكهم. سوف نتعلم المبادئ الستة الأساسية, وكيف نستعملها كي نصبح مهرة في فن الإقناع- وكيف ندافع عن أنفسنا ضد من يحاول أن يستغلنا بإقناعنا بما يريد. هذا الكتاب مثالي لجميع الناس العاملين في جميع نواحي الحياة. سوف تغيّر مبادئ التأثيرشخصيتك تغييراً إيجابياً قوياً وتقودك نحو النجاح. العبيكان للنشر

فرانكنشتاين

Author: ماري شيلي

Publisher: Al Manhal

ISBN:

Category: Literary Collections

Page: 112

View: 499

يعد مسار هذه الرواية بالتحديد أكثر تعقيدًا من غيرها، فقد طرحت شِلي فيها أفكارًا جريئة جديدة بالنسبة لعصرها عن الإبداع عندما يتخطى حدود الطبيعة، وقد تعاظَم هذا المسار واستقلَّ بشكلٍ ما عن الرواية نفسها، وصار في حَدّ ذاته نوعًا من المجاز والأسطورة شَقّ لنفسه طريقًا في الفنون الأخرى مثل السينما والمسرح والكاريكاتور والكومِكس، وصار اسم فرانكنشتاين مُرادِفًا لكل إبداع عندما يصير هوسًا يَجلِب عواقب وخيمة على المُبدِع والعالم، ومرادفًا للوحشيَّة وقد تحرَّرَت من عِقالها.