The Libertarian Mind

A Manifesto for Freedom

Author: David Boaz

Publisher: Simon and Schuster

ISBN:

Category: Political Science

Page: 432

View: 442

A revised, updated, and retitled edition of David Boaz’s classic book Libertarianism: A Primer, which was praised as uniting “history, philosophy, economics and law—spiced with just the right anecdotes—to bring alive a vital tradition of American political thought that deserves to be honored today” (Richard A. Epstein, University of Chicago). Libertarianism—the philosophy of personal and economic freedom—has deep roots in Western civilization and in American history, and it’s growing stronger. Two long wars, chronic deficits, the financial crisis, the costly drug war, the campaigns of Ron Paul and Rand Paul, the growth of executive power under Presidents Bush and Obama, and the revelations about NSA abuses have pushed millions more Americans in a libertarian direction. Libertarianism: A Primer, by David Boaz, the longtime executive vice president of the Cato Institute, continues to be the best available guide to the history, ideas, and growth of this increasingly important political movement—and now it has been updated throughout and with a new title: The Libertarian Mind. Boaz has updated the book with new information on the threat of government surveillance; the policies that led up to and stemmed from the 2008 financial crisis; corruption in Washington; and the unsustainable welfare state. The Libertarian Mind is the ultimate resource for the current, burgeoning libertarian movement.

ضمير ليبيرالي

The Conscience of a Liberal

Author: Paul Krugman

Publisher: العبيكان للنشر

ISBN:

Category: Political Science

Page: 290

View: 273

يضع بول كروغمان خريطة للطريق المؤدية إلى الإصلاح، وكروغمان هو الاقتصادي الأكثر قراءة لما يكتب على نطاق واسع في العالم، وهو واحد من أكثر المعلقين السياسيين تأثيراً. ويطوف كروغمان في كل اتجاه على قرن من التاريخ، من الاقتصاد السياسي للعصر المموّه، وهو الذي يبدو مألوفاً جداً في هذه الأيام، إلى كوارث سنوات بوش، التي يجادل المؤلف في أنها كانت محتومة بعد أن فازت حركة المحافظين بالسيطرة الكاملة على حكومة الولايات المتحدة. ويبين المؤلف أنه لا (الطبقة الوسطى) التي ترعرع فيها جيل ازدهار المواليد في أمريكا، ولا (أمة حكومة القلة) التي صرنا إليها على نحو متزايد طوال الجيل الماضي تطورا تطوراً طبيعياً، وكلاهما أنشئ ـ إلى حد كبير ـ بفعل خطط سياسية حكومية مستهدية بحركات سياسية منظمة. ويشرح كيف أن المدافعين عن اللامساواة استغلوا الانقسامات الثقافية والعرقية لمصلحتهم، في حين وجد المصلحون طرقاً لتجسير تلك الانقسامات، ويجادل في أن الوقت قد حان من أجل عصر عظيم للإصلاح. وأخيراً وليس آخراً، فإن الكتاب يلخص برنامجاً للتغيير، ويبين البرنامج كيف أن الرعاية الصحية الشاملة تستطيع أن تكون الملمح الرئيس لبرنامج إصلاح جديد، تماماً مثلما كان الضمان الاجتماعي هو لباب برنامج الإصلاح الجديد (نيوديل). ويشرح البرنامج ما الذي يمكن عمله لتضييق فجوة الثروة والدخل، ويبين كيف أن تحالفاً سياسياً جديداً يستطيع في آن معاً أن يدعم الإصلاح، وأن يكون مدعوماً بالإصلاح، وهو ما يجعل مجتمعنا لا مجرد مجتمع أكثر تساوياً بل أكثر ديمقراطية أيضاً. ويعد كتاب (ضمير ليبرالي) بأن يعيد تشكيل الحوار العام حول خطط السياسة الأمريكية الاجتماعية، وأن يصير عملاً معيارياً ومحكاً مرجعياً لجيل كامل.

The Libertarian Reader

Classic & Contemporary Writings from Lao-Tzu to Milton Friedman

Author: David Boaz

Publisher: Simon and Schuster

ISBN:

Category: Philosophy

Page: 624

View: 260

“The most magnificent collection of libertarian writings ever published” (Laissez Faire Books). An important collection of seminal writings on a movement that is rapidly changing the face of American politics, The Libertarian Reader links some of the most fertile minds of our time to a centuries-old commitment to freedom, self-determination, and opposition to intrusive government. This is the first comprehensive anthology of libertarian thought—from the Bible and Lao-Tzu to Hayek and Milton Friedman—to be published in one volume. The 68 selections from great libertarian writers are an intellectual feast, covering such key libertarian themes as skepticism about power, individual rights, spontaneous order, free markets, and peace. For all independent thinkers, this unique sourcebook will stand as a classic reference for years to come, and a reminder that libertarianism is one of our oldest and most venerable American traditions.

Chicagonomics

The Evolution of Chicago Free Market Economics

Author: Lanny Ebenstein

Publisher: St. Martin's Press

ISBN:

Category: Business & Economics

Page: 336

View: 645

Chicagonomics explores the history and development of classical liberalism as taught and explored at the University of Chicago. Ebenstein's tenth book in the history of economic and political thought, it deals specifically in the area of classical liberalism, examining the ideas of Friedrich Hayek and Milton Friedman, and is the first comprehensive history of economics at the University of Chicago from the founding of the University in 1892 until the present. The reader will learn why Chicago had such influence, to what extent different schools of thought in economics existed at Chicago, the Chicago tradition, vision, and what Chicago economic perspectives have to say about current economic and social circumstances. Ebenstein enlightens the personal and intellectual relationships among leading figures in economics at the University of Chicago, including Jacob Viner, Frank Knight, Henry Simons, Milton Friedman, George Stigler, Aaron Director, and Friedrich Hayek. He recasts classical liberal thought from Adam Smith to the present.

طريق الصين: رحلة في مستقبل قوة صاعدة

China Road: A Journey into the Future of a Rising Power

Author: Rob Gifford

Publisher: العبيكان للنشر

ISBN:

Category: Political Science

Page: 408

View: 211

الطريق 312 هو الطريق الصيني 66. وهو ينساب ممتداً مسافة ثلاثة آلاف ميل من الشرق إلى الغرب، ماراً عبر مدن المصانع من المناطق الساحلية، وعبر القلب الريفي للصين، ثم صعوداً إلى داخل صحراء غوبي، حيث يندمج هناك مع طريق الحرير القديم. ويشهد هذا الطريق العام كل جزء من الثورة الاجتماعية والاقتصادية التي تقلب الصين عاليها سافلها. وفي هذا الكتاب المدهش على نحو كامل، والشخصي على نحو عميق، يرتحل مراسل الراديو الوطني العام روب غيفورد الجدير بالثناء، والمتحدث بطلاقة بلغة الماندرين، في هذه الرحلة المؤثرة على طول الطريق 312 من بدايته في مدينة الازدهار شنغهاي إلى نهايته على الحدود من كازاخستان. ويكشف غيفورد الفسيفساء الغنية للحياة الصينية الحديثة في كل تناقضاتها، وهو يطرح الأسئلة الحرجة التي نسألها جميعنا عن الصين: هل ستكون فعلاً القوة العظمى الكونية التالية؟ هل هي صلبة وقوية مثلما تبدو من الخارج؟ ومن هم الشعب الصيني العادي، الذين يفترض أن ينتمي إليهم القرن الحادي والعشرون؟ وغيفورد ليس وحيداً في رحلته، فإن أضخم هجرة في التاريخ الإنساني تحدث الآن على طول الطرق العامة مثل الطريق 312، وعشرات الملايين من الناس يغادرون بيوتهم بحثاً عن العمل. وهو يرى علامات ازدهار الاقتصاد الحضري في كل مكان، ولكنه يكشف الغطاء أيضاً عن الكثير من مواطن الضعف في البلاد، وعن بعض المشكلات المستحكمة التي يمكنها أن تُخرِج صعود الصين عن مساره. والمغامرة الآسرة للانتباه مرويَّة كلها من خلال جماعة من أصحاب الشخصيات الفياضة بالألوان الذين يقابلهم غيفورد: من مذيعين ثرثارين ناجحين من شباب حضر ممتهنين طموحين من مقدمي برامج المقابلات، ومن فلاحين مفقَّرين ونساء ساقطات مأساويات، ومن باعة أجهزة الهاتف الجوال، ومن مرضى الإيدز، ومن رهبان التيبت. وهو يركب مع أعضاء من نادي سيارات الجيب في شنغهاي، ويركب مجاناً بإيقاف السيارات عبر صحراء غوبي، ويغني الكارايوكي وهي أغان شعبية وفق موسيقى مسجلة مع العمال المهاجرين في شاحنات تتوقف على طول الطريق. وروب غيفورد، وهو يروي رحلاته على طول الطريق 312، يعطي وجهاً لبلاد كانت تاريخياً، بالنسبة إلى الغربيين، بلاداً بلا وجه، وينفخ الحياة في أمة أحيلت في الكثير من الأحيان إلى إحصاءات اقتصادية. وأخيراً، فهو يصدر الصوت بالتحذير من أن الأمور ليست كلها على ما يرام في قلب الأرض الصينية، وأن مشكلات جدية تنتظر أمامها، وأن مستقبل الغرب قد صار مستقبلا مرتبطاً ارتباطاً لا يمكن فكاكه مع مصير 1.3 بليون نسمة من الشعب الصيني. العبيكان للنشر

On Nabokov, Ayn Rand and the Libertarian Mind

What the Russian-American Odd Pair Can Tell Us about Some Values, Myths and Manias Widely Held Most Dear

Author: Gene H. Bell-Villada

Publisher: Cambridge Scholars Publishing

ISBN:

Category: Literary Criticism

Page: 304

View: 880

On Nabokov, Ayn Rand and the Libertarian Mind not only conjoins two seemingly divergent authors but also takes on the larger picture of libertarian trends and ideologies. These timely topics further intermingle with Bell-Villada’s own conflicted relationship – personal, cultural, satirical, literary – to the “odd pair” and their ways of thinking. The inclusion of Louis Begley’s essay adds yet another dimension to this unique, wide-ranging meditation on art and politics, history and memory.

Liberty for All

A Manifesto for Reclaiming Financial and Political Freedom

Author: Rick Newman

Publisher: St. Martin's Press

ISBN:

Category: Political Science

Page: 256

View: 240

Americans are increasingly dismayed with a broken political system and the big institutions they blame for a Darwinian economy (in which it's getting harder to get ahead). What they've lost sight of is the importance of self-reliance and personal initiative in every individual's quest for prosperity. Liberty For All pushes past the usual go-nowhere policy prescriptions to probe what ordinary people can do to build their own self-reliance and enhance their odds of success. In a wry and entertaining narrative, Rick Newman embarks on a quest to improve his own self-reliance by camping with "doomsday preppers," deconstructing the "rugged individualist" that politicians so often invoke, and detailing the ways we unnecessarily shackle ourselves. The result is a guide to enriching your prospects—and your life—by harnessing every freedom available.

A One-man Manifesto and Other Writings for Freedom Press

Author: Sir Herbert Edward Read

Publisher: Freedom Press (CA)

ISBN:

Category: Political Science

Page: 205

View: 987

###############################################################################################################################################################################################################################################################