Research Methods for Sports Studies

Third Edition

Author: Ian Jones

Publisher: Routledge

ISBN:

Category: Sports & Recreation

Page: 364

View: 238

Research Methods for Sports Studies is a comprehensive, engaging and practical textbook that provides a complete grounding in both qualitative and quantitative research methods for the sports studies student. Leading the reader step-by-step through the entire research process, from identifying a research question and collecting and analyzing data to writing the research report, it is richly illustrated throughout with sport-related case-studies and examples from around the world. Now in a fully revised, updated and expanded third edition, the book includes completely new chapters on using social media and conducting on-line research, as well as expanded coverage of key topics such as conducting a literature review, making the most of statistics, research ethics and presenting research. Research Methods for Sports Studies is designed to be a complete and self-contained companion to any research methods course and contains a wealth of useful features, such as highlighted definitions of key terms, revision questions and practical research exercises. An expanded companion website offers additional material for students and instructors, including web links, multiple choice revision questions, an interactive glossary, PowerPoint slides and additional learning activities for use in and out of class. This is an essential read for any student undertaking a dissertation or research project as part of their studies in sport, exercise and related fields.

Diagnostic and Surgical Arthroscopy in the Horse - E-Book

Author: C. Wayne McIlwraith

Publisher: Elsevier Health Sciences

ISBN:

Category: Medical

Page: 464

View: 121

From the worldwide leader in equine surgery, Wayne McIlwraith, comes the new fourth edition of Diagnostic and Surgical Arthroscopy in the Horse. Completely revised and expanded, this comprehensive atlas covers all the need-to-know information within equine arthroscopy: instrumentation, general techniques, carpal joints, metacarpal and metatarsophalangeal joints, and tarsocrural joints. All the advances that have taken place in the field over the last decade are covered, particularly in the areas of postoperative management and rehabilitation. This trusted reference also provides an in-depth view of surgical procedures with new high-definition diagnostic and surgical arthroscopic images, as well as radiographs and composite illustrations. There is no better way to learn and master equine surgical procedures! Diagnostic images with side-by-side radiographs and illustrations offer multiple points of view and directional guidance on surgical procedures. Expert authorship features helpful insights and expertise from the worldwide leader and speaker on equine arthoscopy, Wayne McIlwraith. Specially commissioned artwork clearly illustrates local anatomy and key stages of surgical procedures. Coverage of choice, use, and maintenance of equipment provides a basic understanding of arthroscopic technique and reasoning behind various practices. Content dedicated to diagnostic and surgical arthroscopy of the horse provides authoritative, comprehensive information on this specialized subject. NEW! Updated high-definition images provide a crystal clear view of surgical procedures from multiple views. NEW! Companion website features 48 high-resolution digital videos that link back to the textbook for a vivid demonstration of surgical techniques. NEW! Expanded content ensures you are up to date on the latest developments in the field — particularly in the areas of tenoscopy, bursoscopy, and arthroscopic methods for cartilage repair. NEW! Chapter on postoperative management, adjunctive therapies, and rehabilitation procedures keeps you abreast of best practices when it comes to taking care of the horse post-operation.

هملت

Author: ويليام شكسبير

Publisher: Al Manhal

ISBN:

Category:

Page: 135

View: 874

``````هملت```` .. مسرحية تراجيدية، تعد أحد روائع الكلاسيكيات العالمية، وهي تجسد مأساة تمزق الروابط الأخوية من أجل الوثوب إلى العروش الملكية، وقد اعتمد شكسبير في هذه المسرحية على عنصر المفارقة التي تجلت في شخصية ````هملت```` بطل هذه المسرحية، فقد جمع فيها بين الشخص المحب لحبيبته ````أوفيليا```` وبين الشخص الثائر لدماء أبيه الذي اغتيل بسيف شقيقه ````كلوديوس```` والد ````أوفيليا````. وقد أقام شكسبير مسرحيته على دعامتين إحداهما نثرية قصصية، والثانية مسرحية حوارية، أيضا اعتمد على العنصر الرمزي، وقد تجلى ذلك في استخدامه لشجرة الصفصاف التي تسلقتها ````أوفيليا````، لتعلق على أحد أغصانها تاجا من الأزهار تخليدا لذكرى أبيها الذي قتله ````هملت````، وقد اختار شكسبير هذه الشجرة خصيصا لدلالتها الحزينة. ``

مكبث

Author: وليم شكسبير

Publisher: ktab INC.

ISBN:

Category: Juvenile Fiction

Page: 121

View: 453

مسرحية من أعظم مسرحيات شكسبير قد تكون أقصر بكثير من مأسية الأخرى غير أنها لا توحى لقارئها بالقصر بقدر ما توحى بالسرعة والتركيز وهى مأساة رجل غير أخلاقى فى عالم أخلاقى لابد للشر ان يلقى فيه جزاءه مسرحية تراجيدية للمسرحي الإنكليزي ويليام شكسبير عن القائد الإسكتلندي مكبث الذي يغتال ملكه دنكن ليجلس على عرش إسكتلندا مكانه. مكبث أقصر تراجيديات شكسبير، ولا حبكة جانبية فيها تتعلق بأي شخصيةٍ أخرى. كُتبت هذه المسرحية في وقتٍ ما بين 1603 و1606، واعتمد فيها شكسبير بشكلٍ طفيف على شخصية مكبث الإسكتلندي أحد ملوك إسكتلندا. مُثلث هذه المسرحية مراراً

آلموت

Author: فلاديمير بارتول

Publisher: ktab INC.

ISBN:

Category: Fiction

Page: 561

View: 304

هذا العمل هو اولا رواية أى أنه يحكى,كأى رواية أخرى,قصة شخصيات وأمكنة وأزمنة من حبر وورق تنحصر حقيقتها ضمن إطار النص المكتوب.وهو ثانيا رواية تاريخية أى أن الروائى يتكئ على التاريخ لصناعة الحكاية.وهذا لا يعنى مطلقا أنه يعيد سرد التاريخ كواقع وإنما ينشئ واقعا سرديا جديدا هو الرواية التى تقرأ.

فن اللامبالاة

لعيش حياة تخالف المألوف

Author: مارك مانسون

Publisher: منشورات الرمل - دار التنوير

ISBN:

Category:

Page: 272

View: 488

ظل يُقال لنا طيلة عشرات السنوات إن التفكير الإيجابي هو المفتاح إلى حياة سعيدة ثرية. لكن مارك مانسون يشتم تلك " الإيجابية " ويقول: " فلنكن صادقين، السيء سيء وعلينا أن نتعايش مع هذا ". لا يتهرّب مانسون من الحقائق ولا يغفلها بالسكّر، بل يقولها لنا كما هي: جرعة من الحقيقة الفجِّة الصادقة المنعشة هي ما ينقصنا اليوم. هذا الكتاب ترياق للذهنية التي نهدهد أنفسنا بها، ذهنية " فلنعمل على أن يكون لدينا كلنا شعور طيب " التي غزت المجتمع المعاصر فأفسدت جيلًا بأسره صار ينال ميداليات ذهبية لمجرد الحضور إلى المدرسة. ينصحنا مانسون بأن نعرف حدود إمكاناتنا وأن نتقبلها. وأن ندرك مخاوفنا ونواقصنا وما لسنا واثقين منه، وأن نكفّ عن التهرب والفرار من ذلك كله ونبدأ مواجهة الحقائق الموجعة، حتى نصير قادرين على العثور على ما نبحث عنه من جرأة ومثابرة وصدق ومسؤولية وتسامح وحب للمعرفة. لا يستطيع كل شخص أن يكون متميزًا متفوقًا. ففي المجتمع ناجحين وفاشلين؛ وقسم من هذا الواقع ليس عادلًا وليس نتيجة غلطتك أنت. وصحيح أن المال شيء حسن، لكن اهتمامك بما تفعله بحياتك أحسن كثيرًا؛ فالتجربة هي الثروة الحقيقية. إنها لحظة حديث حقيقي صادق لشخص يمسكك من كتفيك وينظر في عينيك. هذا الكتاب صفعة " منعشة لهذا الجيل حتى تساعده في عيش حياة راضية مستقرة.