The Industrial Revolution in World History

Author: Peter N Stearns

Publisher: Hachette UK

ISBN:

Category: History

Page: 336

View: 162

The industrial revolution was the single most important development in human history over the past three centuries, and it continues to shape the contemporary world. With new methods and organizations for producing goods, industrialization altered where people live, how they play, and even how they define political issues. By exploring the ways the industrial revolution reshaped world history, this book offers a unique look into the international factors that started the industrial revolution and its global spread and impact. In the fourth edition, noted historian Peter N. Stearns continues his global analysis of the industrial revolution with new discussions of industrialization outside of the West, including the study of India, the Middle East, and China. In addition, an expanded conclusion contains an examination of the changing contexts of industrialization. The Industrial Revolution in World History is essential for students of world history and economics, as well as for those seeking to know more about the global implications of what is arguably the defining socioeconomic event of modern times.

سرقة التاريخ

The Theft of History

Author: Jack Goody

Publisher: العبيكان للنشر

ISBN:

Category: History

Page: 461

View: 728

في كتاب سرقة التاريخ يبني جاك غودي على عمله السابق الخاص به ليوسع إلى مدى أبعد نقدَه المؤثر تأثيراً شديداً والموجه إلى ما يرى أنه انحيازات مركزية أوروبية، أو غربية، متفشية، تنحاز إليها كثير جداً من الكتابات التاريخية الغربية، و«السرقة» الناتجة عن ذلك التي قام بها الغرب لإنجازات الثقافات الأخرى في اختراع (وبشكل ملحوظ) الديمقراطية، والرأسمالية، والفردية، والحب. وكتاب سرقة التاريخ يناقش عدداً من المنظرين بالتفصيل، ومن جملتهم ماركس، وويبر، ونوربرت إلياس. ويشتبك بإعجاب نقدي مع مؤرخين غربيين من أمثال فيرناند برودل، وموسى فينلي، وبيري أندرسون. وتثار أسئلة عديدة عن المناهج المطبقة في هذه المناقشات. ويقترح الأستاذ الدكتور غودي تطبيق منهجية مقارنة جديدة من أجل تحليل التفاعل بين الثقافات المتعددة، منهجية تعطي أساساً أكثر حنكة بكثير من أجل تقييم النتائج التاريخية المتشعبة، وتحل محل الخلافات البسيطة القديمة العهد بين الشرق وبين الغرب. وسوف يقرأ كتاب سرقة التاريخ جمهور واسع من المؤرخين، وعلماء الإنسان، والمنظرين الاجتماعيين. جاك غودي: واحد من أبرز علماء علم الإنسان في العالم، وهو الأستاذ الدكتور الفخري لعلم الإنسان الاجتماعي في جامعة كيمبردج والزميل في كلية سينت جون.

سيكولوجية الجماهير

Author: غوستاف لو بون/هاشم صالح/-

Publisher: ktab INC.

ISBN:

Category: Social Science

Page: 208

View: 697

من المعروف أن علم النفس يهتم عادة بدراسة النفسية الفردية و مشاكلها في فترة الطفولة و المراهقة خصوصاً . وعلم التحليل النفسي الذى أسسه فرويد قائم على استبطان الذات الفردية لا الجماعية من أجل تشخيص عقدها النفسية التى قد تكون ابتليت بها فى طفولتها الأولي تمهيداً لتحليلها ثم لعلاجها إذا أمكن ذلك

تربية سلامة موسى

Author: سلامة موسى/-/-

Publisher: ktab INC.

ISBN:

Category: Literary Collections

Page: 215

View: 324