Primary Maths

Anyone can feed sweets to sharks

Author: Nick Tiley-Nunn

Publisher: Crown House Publishing

ISBN:

Category: Education

Page: 176

View: 917

Primary maths is stereotypically loved by a few hairy oddballs, tolerated by most sane primary practitioners; loathed by many. With the right approach, however; the right mindset and sense of the impossible being achievable, maths can be moulded into the diamond in the rough of the primary curriculum. Enter Nick Tiley-Nunn: Britain's most imaginative, most exciting primary maths specialist. Over years of practice he has generated ideas about the teaching of maths that are so distinct, so far out and so utterly brilliant that any primary teacher struggling to grasp the nettle of teaching long division will emerge from communing with his ideas not just with some clichéd sense that 'maths can be fun', but that it can be brilliant, life-enhancing and truly hilarious. This book presents ideas for primary maths teaching so wildly creative and so full of the joy of life that any classroom of kids will be grateful you read it.

التطور: نظرية في أزمة

Author: د. مايكل دنتون

Publisher: مركز براهين للأبحاث والدراسات

ISBN:

Category:

Page: 464

View: 314

يعد هذا الكتاب المنشور عام 1985م من أهم الكتب التي نقدت النظرية الداروينية نقدًا تفصيليًا معمقًا وشاملًا، إن لم يكن أهمها على الإطلاق. ورغم كثرة ما كتب في هذا المجال، يظل هذا الكتاب رغم قِدمه النسبي أصلًا لما جاء بعده، حيث قدم فيه أستاذ علوم الوراثة والكيمياء الحيوية (مايكل دنتون) واحدة من أروع كلاسيكيات نقد الداروينية. فبين شرحه لعدم كفاية الآليات التطورية -من انتخاب طبيعي وطفرات- لانتقال النوع إلى نوع آخر، وتعريجه على سجل الحفريات وكيف أنه يفشل دومًا في تصديق النبؤات الخيالية التي تدعي الداروينية صحتها، ووصوله إلى البيولوجيا الجزيئية، وكيف أنها أكثر المخاطر التي تتحدى التطور، يثبت دنتون بما لا يدع مجالا للشك، أن التطور نظرية في أزمة. دلالة عنوان الكتاب (التطور: نظرية في أزمة) على مضمونه، تدل على أن اختيار مايكل دنتون له كان موفّقًا ودقيقًا وقبل ذلك مُطابقًا ومُصدِّقًا لتأزم النظرية بالفعل، بالإضافة إلى امتلائها بالثغرات والتحكُّمات التي زادت بنيانها المعرفي وهنًا إلى وهن.

العالم في أزمة

نهاية القرن الأمريكي

Author: غابرييل كولكو

Publisher: E-Kutub Ltd

ISBN:

Category:

Page: 274

View: 251

يتناول غابرييل كولكو في هذا الكتاب، مسألة تراجع القوة الأمريكية وانحسار دورها الريادي المهيمن على العالم، وذلك من خلال تحليل الجوانب الاقتصادية والمالية والسياسية والعسكرية التي تبرهن على هذا الانحسار. ولعل الكتاب الذي نضعه بين يدي القارئ العربي، في نسخته المترجمة، قد جاء في وقته لأنه يكتسي قيمة كبيرة في حقلي العلوم السياسية والتاريخ الراهن، حيث إن تنبؤات الكاتب، المؤسسة على الأدلة والبراهين الأكاديمة الموضوعية، تكاد تُرى نتائجها ماثلة للعيان في الآونة الأخيرة – بضع سنوات بعد صدور الكتاب - فآثار الأزمة المالية والاقتصادية لا زالت تُقوّض أركان الغرب، في شقيه الأمريكي والأوروبي، وإدارة بوش عصف بها الرأي العام، ووريثتها ما زالت تتخبط في الظلام، ولا شيء ينبئ بقرب ظهور بصيص من الضوء عند نهاية النفق.

الوان في الصحرا

Author: Susan Canizares

Publisher:

ISBN:

Category: Colors

Page: 16

View: 366

Photographs and simple text explore colors in the desert.

Hairy Harry

Author: Belle Perez

Publisher: ناشرون الدار العربية للعلوم

ISBN:

Category: Growth (Plants)

Page: 24

View: 291

ادوات تساعدنا على الرؤية

Author: Sarah Dawson

Publisher:

ISBN:

Category: Optical instruments

Page: 24

View: 376

This book explores how tools such as flashlights, telescopes, microscopes, and X-ray machines help us see better.

البطَّةُ المزارِعةُ

Author: Martin Waddell

Publisher:

ISBN:

Category: Arabic language

Page: 34

View: 484

There once was a duck who had the bad luck to live with a lazy farmer. While the duck worked, the farmer lay in bed - until one day the other animals decided to take action!

زوج مثالى

English-Arabic

Author: اوسكار وايلد

Publisher:

ISBN:

Category: Literature

Page: 324

View: 444