LabVIEW Interface Concepts Used in NASA Scientific Investigations and Virtual Instruments

Author: National Aeronautics and Space Adm Nasa

Publisher: Independently Published

ISBN:

Category: Science

Page: 28

View: 114

This article provides an overview of several software control applications developed for NASA using LabVIEW. The applications covered here include (1) an Ultrasonic Measurement System for nondestructive evaluation of advanced structural materials, an Xray Spectral Mapping System for characterizing the quality and uniformity of developing photon detector materials, (2) a Life Testing System for these same materials, (3) and the instrument panel for an aircraft mounted Cloud Absorption Radiometer that measures the light scattered by clouds in multiple spectral bands. Many of the software interface concepts employed are explained. Panel layout and block diagram (code) strategies for each application are described. In particular, some of the more unique features of the applications' interfaces and source code are highlighted. This article assumes that the reader has a beginner-to-intermediate understanding of LabVIEW methods.Roth, Don J. and Parker, Bradford H. and Rapchun, David A. and Jones, Hollis H. and Cao, WeiGlenn Research Center; Goddard Space Flight CenterCOMPUTER PROGRAMS; VIRTUAL REALITY; MEASURING INSTRUMENTS; SOFTWARE DEVELOPMENT TOOLS; BLOCK DIAGRAMS; SPECTRAL BANDS; RADIOMETERS; APPLICATIONS PROGRAMS (COMPUTERS)

LabVIEW GUI

Essential Techniques

Author: David J. Ritter

Publisher: McGraw Hill Professional

ISBN:

Category: Computers

Page: 562

View: 113

This guide describes how to implement modern GUI (Graphic'ser Interface) methodologies within the LabVIEW application. The book provides interface design strategies and basic graphic design principles, and includes over 100 step-by-step LabVIEW GUI Code examples.

Scientific and Technical Aerospace Reports

Author:

Publisher:

ISBN:

Category: Aeronautics

Page:

View: 734

Lists citations with abstracts for aerospace related reports obtained from world wide sources and announces documents that have recently been entered into the NASA Scientific and Technical Information Database.

الاقتصاد العجيب: اقتصادي مارق يبحث في الجانب الخفي من كل شي

Freakonomics: A Rogue Economist Explores the Hidden Side of Everything

Author: Steven D. Levitt

Publisher: العبيكان للنشر

ISBN:

Category: Business & Economics

Page: 264

View: 962

أيهما أشد خطراً، المسدس أم حوض السباحة؟ ما هي الأشياء المشتركة بين معلمي المدارس ومصارعي السومو؟ لماذا ما يزال تجار المخدرات يعيشون مع أمهاتهم؟ ما هو مقدار اهتمام الوالدين حقاً؟ ما هو تأثير قضية «رو» و«ويد» في جرائم العنف؟ قد لا تبدو هذه الأسئلة مثل الأسئلة النمطية التي يسألها الاقتصادي، لكن ستيفن د. ليفيت ليس اقتصادياً نمطياً؛ إنه عالم شجاع أكثر من أي شيء آخر، يدرس المادة والأحاجي في الحياة اليومية ــ من الغش والجريمة إلى الرياضة وتربية الأطفال ــ وتقوم استنتاجاته عادة على قلب الحكمة التقليدية رأساً على عقب. وغالباً ما يبدأ بتل كبير من المعطيات وبسؤال بسيط لم يطرح من قبل. إنه يهتم ببعض هذه الأسئلة مثل قضايا الحياة والموت، وبعضها الآخر ذو ميزات استثنائية دون شك. وهكذا يحتوي هذا الكتاب على حقل جديد من الدراسة، وهو (الاقتصاد العجيب). ومن خلال سرده للقصص الآسرة ومن النظرة العميقة غير المباشرة، يبين ليفيت وزميله ستيفن ج. دوبنر أن الاقتصاد -في جذوره- دراسة للحوافز ـــ كيف يحصل الناس على ما يريدون أو يحتاجون، لاسيما عندما يريد الناس الآخرون الشيء ذاته أو يحتاجونه. في كتابهما (الاقتصاد العجيب)، يشرع المؤلفان في استكشاف الجانب الخفي ـــ من كل شيء؛ الأعمال الداخلية لعصابة مخدرات، وحقيقة الوسطاء العقاريين، وأساطير تمويل الحملات. وقصص الغش لدى معلمي المدارس. وأسرار جمعية كوكلوكس كلان (العرقية). ومن هنا فإذا كانت الأخلاق تمثل كيف نريد للعالم أن يسير، فإن الاقتصاد يمثل كيف يعمل العالم فعلاً. صحيح إن قراء هذا الكتاب سيتسلحون بقصص وأحاجٍ تكفي لتروى في آلاف الحفلات، لكن كتاب (الاقتصاد العجيب) يستطيع أن يقدم أكثر من ذلك، إنه يعيد تعريف الطريقة التي ننظر بها إلى العالم الحديث تعريفاً حرفياً. العبيكان للنشر

الانهيار الكبير : حروب الذهب ونهاية النظام المالي العالمي

The Big Reset: War on Gold and the Financial Endgame

Author: Willem Middelkoop

Publisher: العبيكان للنشر

ISBN:

Category: Business & Economics

Page: 360

View: 386

يبدو أنّ تحوّل النظام المالي وشيك، على أنّ الحاجة كبيرة إلى آلية جديدة تنظمه قبل حلول 2020م، لقد أدركتْ الولايات المتحدة الخسارة التي سيمنى بها الدولار وموقعه كونه العملةٍ الاحتياطيةٍ للعالم منذ بداية أزمة الائتمان، وباشرت بالتخطيط لتحوّلٍ في سياساتها النقدية؛ سيأتي هذا التحوّل بما يضمن بقاء الولايات المتحدة في الصدارة وفقاً للمحللين؛ على أنّ النظام النقدي الجديد سيتيح لعملاتٍ أخرى مثل اليورو والرنمينبي الصيني أداء أدوارٍ أكثر أهميةً على الصعيد العالمي. وفي إطار الاستعداد للتحول القادم سيعود الذهب إلى موقعه الرائد كونه الركيزة الأساس في النظام المالي العالمي في المرحلة المقبلة، إذ تشير التوقعات إلى ارتفاع سعر الأونصة ليصبح 7,000 دولار. إنّ نظرةً على الماضي كفيلة بإدراك الغشاوة الأمريكية المحيطة بالذهب والدولار منذ زمن طويل، لكن قوى صاعدة مثل الصين وروسيا تراكمان كميات هائلة من احتياطات الذهب في مسعى منهما لأداء دورٍ أكبرٍ في الأيام المقبلة؛ حيث سيشكّل التحول القادم صدمةً لكثيرين، إلا أنّه سيكون في خدمة أولئك الذين حضّروا أنفسهم له بشكل جيد. العبيكان 2016