John Donne and Early Modern Legal Culture

The End of Equity in the Satyres

Author: Gregory Kneidel

Publisher:

ISBN:

Category: English literature

Page:

View: 728

"For Donne scholars, this book brings a fresh body of legal scholarship to bear on Donne's early poetry and, conversely, for scholars working in the field of law and early modern literature, it reevaluates the links between law and satire"--

The Legal Epic

"Paradise Lost" and the Early Modern Law

Author: Alison A. Chapman

Publisher: University of Chicago Press

ISBN:

Category: Law

Page: 291

View: 439

The seventeenth century witnessed some of the most important jurisprudential changes in England s history, yet it is relatively untouched territory in the rich field of literature and law. Alison Chapman s book fills this gap by situating the poet and polemicist John Milton in the center of late-seventeenth-century legal history. One of England s greatest poets, Milton was arguably also the most litigious, and he had an exceptionally wide and deep knowledge of law and judicial processes. While this book ranges widely across Milton s life and work, its primary focus is on the role that law plays in "Paradise Lost." Throughout "Paradise Lost," Chapman shows, Milton invites his readers to judge the ways of God both according to the dictates of reason and conscience and also according to prevailing ideas about legal justice. Law, Chapman argues, forms a crucial albeit unrecognized part of Milton s attempt in" Paradise Lost" to justify the ways of God to men. "

الكوميديا الالهية

Author: Dante Alighieri

Publisher:

ISBN:

Category:

Page: 1036

View: 413

Digterværk, som skildrer Dantes vandring sammen med digteren Vergil fra Helvede gennem Purgatoriet (Skærsilden) til Paradis, hvor han genser sin elskede Beatrice

فينوس وأدونيس

Author: ويليام شكسبير

Publisher: ktab INC.

ISBN:

Category: Juvenile Fiction

Page: 89

View: 361

هذه القصيدة القصصية فينوس وأدونيس دبجها نظما العظيم شكسبير, رأس شعراء الإنجليز علي الإطلاق, وظهوره في التاريخ يشهد للأدب الإنجليزي بالأصالة المطلقة, فهل هو شاعر جميع الأمم؟

رسائل فارسية

Author: احمد كمال مونتيسكيو يونس

Publisher:

ISBN:

Category:

Page: 384

View: 304

الكلمات والاشياء

Author: ميشيل فوكو

Publisher: Lebanese Printing Company S.A.L. Dar Al Farabi

ISBN:

Category: Philosophy

Page: 424

View: 886

يعتبر كتاب (الكلمات والأشياء) ليس أهم ما كتب ميشيل فوكو وعبّر عن فلسفته فحسب، ولكنه كذلك أفضل شاهد على قدرة العقل في إعادة اكتشاف أنظمته المعرفية، ومراجعتها لأول مرة في تاريخ الفلسفة الحديثة خارج الأطر الإيديولوجية التي اعتادت أن تقنعها وتستخدمها. وهو الكتاب الذي يشكل في تحولات الفكر الغربي الراهنة مرجعاً أساسياً لفلسفة الحداثة وعَقْلنة قطائعها التاريخية الرئيسية، وصولاً إلى ما يتجاوزها هي بالذات نحو ما يسمّى اليوم بالحداثة البعدية، أو بما بعد الحداثة. إن ترجمة هذا الكتاب إلى العربية في حد ذاته ، يمدّ الثقافة العربية بمفاتيح لكشف أسرار العقل الغربي، ومنعطفات قطائعه الرئيسية التي شكلت السرّ الأعمق لما يُسمّى بمعجزة التفوّق الغربي. ودراسة العقل لوسائله المعرفية، وتقييمها، فضلاً عن كونها امتياز الحضارة الأعلى وشاهدَها الأمثل على حيويتها وقدرتها على الاحتفاظ بقدرات النهوض وتجديدها. فإنها في الوقت ذاته تجعل من الحداثة، ليس مجرد حالة تأريخية طارئة، بقدر ما هي كينونة مستمرة، ومفاجئة لوعودها بالذات. ترجمة فوكو إلى العربية مساهمة صعبة في تغيير مصطلح القراءة والكتابة، وآليات المعرفة العلمية الشائعة، كما فعل كتاب "الكلمات والأشياء" عند ظهوره في لغته الأصلية. والجهد الذي يتطلبه فهمه ومؤالفته، جهد حقيقي في تغيير عادات العقل العربي. وشروع في ممارسة ما هو الأصعب والحقيقي في مصطلح الحداثة، وتحويله من شعار شبه سياسي، إلى ممارسة العقل ذاته.

اثنا عشر عاما من العبودية

Author: سولمون نورثوب/-/-

Publisher: ktab INC.

ISBN:

Category: Science

Page: 328

View: 308

يكشف هذا النص كيف عاش نورثوب فى ظروف العبودية القاسية,وكابد المرض والجلد وتعرض لمحاولة شنق.ويصف الحياة اليومية للعبيد فى لويزيانا,ونظامهم الغذائى,وظروف حياتهم,والعلاقة بين السيد والعبد,وكيف كان مطاردو العبيد يلاحقون الفارين ويعيدونهم إلى نير العبودية.كما يوضح الظروف التى أحاطت باستعادته الحرية بعد سنوات العبودية الطويلة.

أوقات عصيبة

رواية

Author: تشارلز ديكنز

Publisher: افاق للنشر والتوزيع

ISBN:

Category: Young Adult Nonfiction

Page: 524

View: 136