Family Projects for Smart Objects

Tabletop Projects That Respond to Your World

Author: John Keefe

Publisher: Maker Media, Inc.

ISBN:

Category: Technology & Engineering

Page: 224

View: 254

"The Internet of Things" is the new buzzphrase, but what is it? A toaster that texts? The fitness band on your wrist? The camera in an infant's room? Sure, it's all of those things. But it's also your phone: an ultra-sophisticated sensor and communications system in your pocket or purse--capable of tracking your steps, capturing an image, or calling an Uber. And it is actually not hard or expensive to make a sensing, communicating object yourself. Doing so can be rewarding, fun, and even useful. This book teaches the basics of building sensors and communicating objects through a series of practical, demonstrative, and fun activities.

The Internet of Things

Author: Carrie Clickard

Publisher: Norwood House Press

ISBN:

Category: Juvenile Nonfiction

Page: 48

View: 938

The Internet of Things includes all the physical objects connected to the Internet that can send, receive, or exchange data. Phones can tell users the weather, mirrors can display daily schedules, and shoes can track the user’s running pace. The Internet of Things impacts people’s lives every day—and its uses continue to grow.

Los Angeles Magazine

Author:

Publisher:

ISBN:

Category:

Page: 212

View: 260

Los Angeles magazine is a regional magazine of national stature. Our combination of award-winning feature writing, investigative reporting, service journalism, and design covers the people, lifestyle, culture, entertainment, fashion, art and architecture, and news that define Southern California. Started in the spring of 1961, Los Angeles magazine has been addressing the needs and interests of our region for 48 years. The magazine continues to be the definitive resource for an affluent population that is intensely interested in a lifestyle that is uniquely Southern Californian.

Atlanta

Author:

Publisher:

ISBN:

Category:

Page: 236

View: 169

Atlanta magazine’s editorial mission is to engage our community through provocative writing, authoritative reporting, and superlative design that illuminate the people, the issues, the trends, and the events that define our city. The magazine informs, challenges, and entertains our readers each month while helping them make intelligent choices, not only about what they do and where they go, but what they think about matters of importance to the community and the region. Atlanta magazine’s editorial mission is to engage our community through provocative writing, authoritative reporting, and superlative design that illuminate the people, the issues, the trends, and the events that define our city. The magazine informs, challenges, and entertains our readers each month while helping them make intelligent choices, not only about what they do and where they go, but what they think about matters of importance to the community and the region.

النبي

Author: جبران خليل جبران

Publisher: وكالة الصحافة العربية

ISBN:

Category:

Page: 121

View: 276

المسخ

Author: فرانتس كافكا

Publisher: Al Manhal

ISBN:

Category: Literary Collections

Page: 80

View: 411

تعد رواية "المسخ" للكاتب "فرانز كافكا" من نوعية الروايات التي يجب أن تتعب نفسك وتجتهد لتلحظ جمالها، وهي رواية أسلوبها رائع وعميقة المعاني، ولا شك أن القصة وا?حداث غريبة جدا، وتبدو سوريالية الى حد بعيد، لكنها واقعية، ومن أحداث الراوية: (تخيل أن تستيقظ من النوم، لتجد نفسك و قد تحولت إلى حشرة، بهذه الطريقة يفتتح كافكا روايته المسخ، غريغور سامسا، بطل الرواية، يستيقظ في أحد ا?يام ليكتشف تحوله إلى حشرة، هذه الحشرة غير محددة النوع، تحمل صفات الصرصار والخنفساء، يعمل غريغور كبائع متجول، مما يجعله مصدر دخل ?سرته و العائل الوحيد بعد مرض والدته، و توقف والده عن العمل، و محاولة غريغور تسديد ديون والده المريضة بالربو، إضافة إلى أخته اللماحة المقربة. يستيقظ غريغور داخل حجرته المقفلة ا?بواب-حسب عادته في إغلاق غرفته ليلا ويلاحظ من طريقة تمدده ومظهر أعضائه أنه قد تحول إلى حشرة، تتوالى ا?حداث في الرواية، لتصف وضع غريغور داخل غرفته وغربته داخل عائلته، و شفقة هذه العائلة عليه، ثم تقززها ورغبتها في الخلاص منه بهيئته المقززة، لتأتي النهاية متوقعة وصادمة في الوقت نفس..).

فن اللامبالاة

لعيش حياة تخالف المألوف

Author: مارك مانسون

Publisher: منشورات الرمل - دار التنوير

ISBN:

Category:

Page: 272

View: 115

ظل يُقال لنا طيلة عشرات السنوات إن التفكير الإيجابي هو المفتاح إلى حياة سعيدة ثرية. لكن مارك مانسون يشتم تلك " الإيجابية " ويقول: " فلنكن صادقين، السيء سيء وعلينا أن نتعايش مع هذا ". لا يتهرّب مانسون من الحقائق ولا يغفلها بالسكّر، بل يقولها لنا كما هي: جرعة من الحقيقة الفجِّة الصادقة المنعشة هي ما ينقصنا اليوم. هذا الكتاب ترياق للذهنية التي نهدهد أنفسنا بها، ذهنية " فلنعمل على أن يكون لدينا كلنا شعور طيب " التي غزت المجتمع المعاصر فأفسدت جيلًا بأسره صار ينال ميداليات ذهبية لمجرد الحضور إلى المدرسة. ينصحنا مانسون بأن نعرف حدود إمكاناتنا وأن نتقبلها. وأن ندرك مخاوفنا ونواقصنا وما لسنا واثقين منه، وأن نكفّ عن التهرب والفرار من ذلك كله ونبدأ مواجهة الحقائق الموجعة، حتى نصير قادرين على العثور على ما نبحث عنه من جرأة ومثابرة وصدق ومسؤولية وتسامح وحب للمعرفة. لا يستطيع كل شخص أن يكون متميزًا متفوقًا. ففي المجتمع ناجحين وفاشلين؛ وقسم من هذا الواقع ليس عادلًا وليس نتيجة غلطتك أنت. وصحيح أن المال شيء حسن، لكن اهتمامك بما تفعله بحياتك أحسن كثيرًا؛ فالتجربة هي الثروة الحقيقية. إنها لحظة حديث حقيقي صادق لشخص يمسكك من كتفيك وينظر في عينيك. هذا الكتاب صفعة " منعشة لهذا الجيل حتى تساعده في عيش حياة راضية مستقرة.

الإبداع الجاد استخدام قوة التفكير الجانبي لخلق أفكار جديدة

Author: إدوارد دي بونو

Publisher: العبيكان للنشر

ISBN:

Category: Self-Help

Page: 475

View: 814

بفرض أني كنت سأجلس ذات مرة وأقول في نفسي إني أحتاج إلى فكرة جديدة هنا [أدخل مجال حاجة حقيقية] ماذا كنت سأفعل؟ كنت سأجري بحثا وأحاول الخروج بفكرة منطقية جديدة. كنت سأجلس وأعبث بأصابعي أملا بأن يأتيني الإلهام. كنت سأطلب من شخص مبدع أن يقدم لي فكرة. كنت سأدعو مجموعة من الناس للقيام بعملية عصف فكري على وجه السرعة.

هملت

Author: ويليام شكسبير

Publisher: Al Manhal

ISBN:

Category:

Page: 135

View: 740

``````هملت```` .. مسرحية تراجيدية، تعد أحد روائع الكلاسيكيات العالمية، وهي تجسد مأساة تمزق الروابط الأخوية من أجل الوثوب إلى العروش الملكية، وقد اعتمد شكسبير في هذه المسرحية على عنصر المفارقة التي تجلت في شخصية ````هملت```` بطل هذه المسرحية، فقد جمع فيها بين الشخص المحب لحبيبته ````أوفيليا```` وبين الشخص الثائر لدماء أبيه الذي اغتيل بسيف شقيقه ````كلوديوس```` والد ````أوفيليا````. وقد أقام شكسبير مسرحيته على دعامتين إحداهما نثرية قصصية، والثانية مسرحية حوارية، أيضا اعتمد على العنصر الرمزي، وقد تجلى ذلك في استخدامه لشجرة الصفصاف التي تسلقتها ````أوفيليا````، لتعلق على أحد أغصانها تاجا من الأزهار تخليدا لذكرى أبيها الذي قتله ````هملت````، وقد اختار شكسبير هذه الشجرة خصيصا لدلالتها الحزينة. ``