Exploring the World of Chemistry

From Ancient Metals to High-speed Computers

Author: John Hudson Tiner

Publisher: New Leaf Press

ISBN:

Category: Education

Page: 142

View: 365

Provides an introduction to the history and science of chemistry, including the role chemistry plays in the modern world.

Popular Science

Author:

Publisher:

ISBN:

Category:

Page: 136

View: 856

Popular Science gives our readers the information and tools to improve their technology and their world. The core belief that Popular Science and our readers share: The future is going to be better, and science and technology are the driving forces that will help make it better.

Bulletin of the Atomic Scientists

Author:

Publisher:

ISBN:

Category:

Page: 88

View: 123

The Bulletin of the Atomic Scientists is the premier public resource on scientific and technological developments that impact global security. Founded by Manhattan Project Scientists, the Bulletin's iconic "Doomsday Clock" stimulates solutions for a safer world.

The Advocate

Author:

Publisher:

ISBN:

Category:

Page: 104

View: 159

The Advocate is a lesbian, gay, bisexual, transgender (LGBT) monthly newsmagazine. Established in 1967, it is the oldest continuing LGBT publication in the United States.

فرانكنشتاين

Author: ماري شيلي

Publisher: Al Manhal

ISBN:

Category: Literary Collections

Page: 112

View: 869

يعد مسار هذه الرواية بالتحديد أكثر تعقيدًا من غيرها، فقد طرحت شِلي فيها أفكارًا جريئة جديدة بالنسبة لعصرها عن الإبداع عندما يتخطى حدود الطبيعة، وقد تعاظَم هذا المسار واستقلَّ بشكلٍ ما عن الرواية نفسها، وصار في حَدّ ذاته نوعًا من المجاز والأسطورة شَقّ لنفسه طريقًا في الفنون الأخرى مثل السينما والمسرح والكاريكاتور والكومِكس، وصار اسم فرانكنشتاين مُرادِفًا لكل إبداع عندما يصير هوسًا يَجلِب عواقب وخيمة على المُبدِع والعالم، ومرادفًا للوحشيَّة وقد تحرَّرَت من عِقالها.

فن اللامبالاة

لعيش حياة تخالف المألوف

Author: مارك مانسون

Publisher: منشورات الرمل - دار التنوير

ISBN:

Category:

Page: 272

View: 724

ظل يُقال لنا طيلة عشرات السنوات إن التفكير الإيجابي هو المفتاح إلى حياة سعيدة ثرية. لكن مارك مانسون يشتم تلك " الإيجابية " ويقول: " فلنكن صادقين، السيء سيء وعلينا أن نتعايش مع هذا ". لا يتهرّب مانسون من الحقائق ولا يغفلها بالسكّر، بل يقولها لنا كما هي: جرعة من الحقيقة الفجِّة الصادقة المنعشة هي ما ينقصنا اليوم. هذا الكتاب ترياق للذهنية التي نهدهد أنفسنا بها، ذهنية " فلنعمل على أن يكون لدينا كلنا شعور طيب " التي غزت المجتمع المعاصر فأفسدت جيلًا بأسره صار ينال ميداليات ذهبية لمجرد الحضور إلى المدرسة. ينصحنا مانسون بأن نعرف حدود إمكاناتنا وأن نتقبلها. وأن ندرك مخاوفنا ونواقصنا وما لسنا واثقين منه، وأن نكفّ عن التهرب والفرار من ذلك كله ونبدأ مواجهة الحقائق الموجعة، حتى نصير قادرين على العثور على ما نبحث عنه من جرأة ومثابرة وصدق ومسؤولية وتسامح وحب للمعرفة. لا يستطيع كل شخص أن يكون متميزًا متفوقًا. ففي المجتمع ناجحين وفاشلين؛ وقسم من هذا الواقع ليس عادلًا وليس نتيجة غلطتك أنت. وصحيح أن المال شيء حسن، لكن اهتمامك بما تفعله بحياتك أحسن كثيرًا؛ فالتجربة هي الثروة الحقيقية. إنها لحظة حديث حقيقي صادق لشخص يمسكك من كتفيك وينظر في عينيك. هذا الكتاب صفعة " منعشة لهذا الجيل حتى تساعده في عيش حياة راضية مستقرة.

الرجل الخفي

Author: هربرت جورج ويلز

Publisher: ktab INC.

ISBN:

Category: Comics & Graphic Novels

Page: 69

View: 120

الرجل الخفي ، هي رواية خيال علمي كتبها هربرت جورج ويلز ونشرت في عام 1897. ونشرت في البداية كمسلسل في جريدة بيرسون الأسبوعية في عام 1897، ونشرت كرواية في نفس العام. تدور الرواية حول غريفين، وهو عالم كرس نفسه لأبحاث البصريات، حيث يخترع وسيلة لتغيير معامل الانكسار في الجسم إلى معامل الهواء بحيث يمتص ويعكس أي ضوء، وبالتالي يصبح غير مرئي. ينجح في التجربة بعد أن طبقها على نفسه، ولكنه يفشل في عكس المفعول ، خلافا لسابقاتها، آلة الزمن وجزيرة الدكتور مورو، التي استخدم فيها ويلز رواية الشخص الأول، فقد تبنى ويلز يتبنى منظور الشخص الثالث في هذه الرواية.

Electrolytes: Advances in Research and Application: 2011 Edition

Author:

Publisher: ScholarlyEditions

ISBN:

Category: Medical

Page: 1045

View: 882

Electrolytes: Advances in Research and Application: 2011 Edition is a ScholarlyEditions™ eBook that delivers timely, authoritative, and comprehensive information about Electrolytes. The editors have built Electrolytes: Advances in Research and Application: 2011 Edition on the vast information databases of ScholarlyNews.™ You can expect the information about Electrolytes in this eBook to be deeper than what you can access anywhere else, as well as consistently reliable, authoritative, informed, and relevant. The content of Electrolytes: Advances in Research and Application: 2011 Edition has been produced by the world’s leading scientists, engineers, analysts, research institutions, and companies. All of the content is from peer-reviewed sources, and all of it is written, assembled, and edited by the editors at ScholarlyEditions™ and available exclusively from us. You now have a source you can cite with authority, confidence, and credibility. More information is available at http://www.ScholarlyEditions.com/.

Issues in Materials and Manufacturing Research: 2011 Edition

Author:

Publisher: ScholarlyEditions

ISBN:

Category: Technology & Engineering

Page: 7148

View: 547

Issues in Materials and Manufacturing Research: 2011 Edition is a ScholarlyEditions™ eBook that delivers timely, authoritative, and comprehensive information about Materials and Manufacturing Research. The editors have built Issues in Materials and Manufacturing Research: 2011 Edition on the vast information databases of ScholarlyNews.™ You can expect the information about Materials and Manufacturing Research in this eBook to be deeper than what you can access anywhere else, as well as consistently reliable, authoritative, informed, and relevant. The content of Issues in Materials and Manufacturing Research: 2011 Edition has been produced by the world’s leading scientists, engineers, analysts, research institutions, and companies. All of the content is from peer-reviewed sources, and all of it is written, assembled, and edited by the editors at ScholarlyEditions™ and available exclusively from us. You now have a source you can cite with authority, confidence, and credibility. More information is available at http://www.ScholarlyEditions.com/.