AQA English Language and Literature Workbook: York Notes for

Author: Steve Eddy

Publisher:

ISBN:

Category:

Page: 120

View: 581

The key to top grades in English Language and Literature is to regularly test and revise what you've learned. Devoted entirely to giving you the vital practice you need, this York Notes Workbook will build your skills, boost your knowledge and have you feeling exam-ready in no time.

AQA Poetry Anthology - Love and Relationships: York Notes Fo

Author: Mary Green

Publisher:

ISBN:

Category:

Page: 96

View: 467

Our brand-new York Notes for GCSE Workbooks offer a wide range of write-in tasks and exercises to boost your students' knowledge of the text and help them practise for the new GCSE (9-1) English Literature exams.

AQA Poetry Anthology - Power and Conflict: York Notes for GC

Author: Beth Kemp

Publisher:

ISBN:

Category:

Page: 96

View: 650

Our brand-new York Notes for GCSE Workbooks offer a wide range of write-in tasks and exercises to boost your students' knowledge of the text and help them practise for the new GCSE (9-1) English Literature exams.

Edexcel IGCSE اللغة العربية - نغة أولى

كتاب الطالب

Author: Eltayeb Ali Abusin

Publisher: Edexcel International GCSE

ISBN:

Category: Arabic language

Page: 216

View: 469

Edexcel IGCSE Arabic First Language Student Book provides complete coverage of the Edexcel IGCSE Arabic First Language specification, so you can be sure you and your students have all the material you need. The Student Book’s attractive, full-colour design and engaging features makes it accessible for every student.

موت صغير

Author: محمد حسن علوان

Publisher: Dar al Saqi

ISBN:

Category: Fiction

Page: 592

View: 283

"منذ أوجدني الله في مرسيّة حتى توفاني في دمشق وأنا في سفرٍ لا ينقطع. رأيت بلاداً ولقيت أناساً وصحبت أولياء وعشت تحت حكم الموحدين والأيوبيين والعباسيين والسلاجقة في طريقٍ قدّره الله لي قبل خلقي. من يولد في مدينة محاصرة تولد معه رغبة جامحة في الانطلاق خارج الأسوار. المؤمن في سفرٍ دائم. والوجود كله سفرٌ في سفر. من ترك السفر سكن، ومن سكن عاد إلى العدم."

فن اللامبالاة

لعيش حياة تخالف المألوف

Author: مارك مانسون

Publisher: منشورات الرمل - دار التنوير

ISBN:

Category:

Page: 272

View: 362

ظل يُقال لنا طيلة عشرات السنوات إن التفكير الإيجابي هو المفتاح إلى حياة سعيدة ثرية. لكن مارك مانسون يشتم تلك " الإيجابية " ويقول: " فلنكن صادقين، السيء سيء وعلينا أن نتعايش مع هذا ". لا يتهرّب مانسون من الحقائق ولا يغفلها بالسكّر، بل يقولها لنا كما هي: جرعة من الحقيقة الفجِّة الصادقة المنعشة هي ما ينقصنا اليوم. هذا الكتاب ترياق للذهنية التي نهدهد أنفسنا بها، ذهنية " فلنعمل على أن يكون لدينا كلنا شعور طيب " التي غزت المجتمع المعاصر فأفسدت جيلًا بأسره صار ينال ميداليات ذهبية لمجرد الحضور إلى المدرسة. ينصحنا مانسون بأن نعرف حدود إمكاناتنا وأن نتقبلها. وأن ندرك مخاوفنا ونواقصنا وما لسنا واثقين منه، وأن نكفّ عن التهرب والفرار من ذلك كله ونبدأ مواجهة الحقائق الموجعة، حتى نصير قادرين على العثور على ما نبحث عنه من جرأة ومثابرة وصدق ومسؤولية وتسامح وحب للمعرفة. لا يستطيع كل شخص أن يكون متميزًا متفوقًا. ففي المجتمع ناجحين وفاشلين؛ وقسم من هذا الواقع ليس عادلًا وليس نتيجة غلطتك أنت. وصحيح أن المال شيء حسن، لكن اهتمامك بما تفعله بحياتك أحسن كثيرًا؛ فالتجربة هي الثروة الحقيقية. إنها لحظة حديث حقيقي صادق لشخص يمسكك من كتفيك وينظر في عينيك. هذا الكتاب صفعة " منعشة لهذا الجيل حتى تساعده في عيش حياة راضية مستقرة.

أنا قط

Author: تاصوميه صوسيكى - ت: ماهر الشربينى

Publisher: مركز المحروسة للنشر والخدمات الصحفية والمعلومات

ISBN:

Category: Comics & Graphic Novels

Page: 198

View: 544