العاصفة

Author: ويليام شكسبير

Publisher:

ISBN:

Category:

Page: 210

View: 987

فرانكنشتاين

Author: ماري شيلي

Publisher: Al Manhal

ISBN:

Category: Literary Collections

Page: 112

View: 210

يعد مسار هذه الرواية بالتحديد أكثر تعقيدًا من غيرها، فقد طرحت شِلي فيها أفكارًا جريئة جديدة بالنسبة لعصرها عن الإبداع عندما يتخطى حدود الطبيعة، وقد تعاظَم هذا المسار واستقلَّ بشكلٍ ما عن الرواية نفسها، وصار في حَدّ ذاته نوعًا من المجاز والأسطورة شَقّ لنفسه طريقًا في الفنون الأخرى مثل السينما والمسرح والكاريكاتور والكومِكس، وصار اسم فرانكنشتاين مُرادِفًا لكل إبداع عندما يصير هوسًا يَجلِب عواقب وخيمة على المُبدِع والعالم، ومرادفًا للوحشيَّة وقد تحرَّرَت من عِقالها.

خارطة الحب

Author: أهداف سويف

Publisher: دار الشروق

ISBN:

Category:

Page:

View: 945

From Me to We

Using Narrative Nonfiction to Broaden Student Perspectives

Author: Jason Griffith

Publisher: Routledge

ISBN:

Category: Education

Page: 148

View: 598

With this practical book, you’ll learn effective ways to engage students in reading and writing by teaching them narrative nonfiction. By engaging adolescents in narrative, literary, or creative nonfiction, they can cultivate a greater understanding of themselves, the world around them, and what it means to feel empathy for others. This book will guide you to first structure a reading unit around a narrative nonfiction text, and then develop lessons and activities for students to craft their own personal essays. Topics include: Engaging your students in the reading of a nonfiction narrative with collaborative chapter notes, empathy check-ins, and a mini-research paper to deepen students’ understanding; Helping your students identify meaningful life events, recount their experiences creatively, and construct effective opening and closing lines for their personal essays; Encouraging your students to use dialogue, outside research, and a clear plot structure to make their narrative nonfiction more compelling and polished. The strategies in this book are supplemented by examples of student work and snapshots from the author’s own classroom. The book also includes interviews with narrative nonfiction writers MK Asante and Johanna Bear. The appendices offer additional tips for using narrative nonfiction in English class, text and online resources for teaching narrative nonfiction, and a correlation chart between the activities in this book and the Common Core Standards.

الإتقان

Mastery

Author: Robert Greene

Publisher: العبيكان للنشر

ISBN:

Category: Business & Economics

Page: 448

View: 769

لم يتم توفير أي شيءأتقن ملايين القرّاء ما جاء في كتابي كيف تمسك بزمام القوة، لكن الصورة النهائية للسلطة هي الإتقان ذاته. في هذا الكتاب قضى روبرت غرين عمره في دراسة قوانين السلطة والتأثير، وفيه يأخذنا عبر الممر السري للعظمة الذي سار فيه أقوى الرجال في التاريخ؛ فهذا الكتاب يستخلص حكمة العصور ليضيء لنا لأول مرة طريقًا واضحًا وإن كان صعبًا. في داخل كل واحد منا قدرة ليكون أستاذًا. تعلَّم أسرار المجال الذي اخترته. اشترك في تدريب دقيق. امتصَّ المعرفة الخفية التي يمتلكها من لديهم خبرات لعشرات السنين. انطلق بجانب المتنافسين وتفوَّق عليهم بالتألق، وفجِّر الأنماط الجامدة من داخلها. ادرس سلوكات آينشتاين والعمالقة التسعة المعاصرين الذين أجرينا معهم مقابلات لغايات هذا الكتــاب، ثم أطلـــق العنان للشــــغف الكـــــامـــن في داخلك، وكن أستاذًا. العبيكان 2017

Anna Karenina

Author: Leo Tolstoy

Publisher: OUP Oxford

ISBN:

Category: Literary Criticism

Page: 816

View: 320

Love... it means too much to me, far more than you can understand. At its simplest, Anna Karenina is a love story. It is a portrait of a beautiful and intelligent woman whose passionate love for a handsome officer sweeps aside all other ties - to her marriage and to the network of relationships and moral values that bind the society around her. The love affair of Anna and Vronsky is played out alongside the developing romance of Kitty and Levin, and in the character of Levin, closely based on Tolstoy himself, the search for happiness takes on a deeper philosophical significance. One of the greatest novels ever written, Anna Karenina combines penetrating psychological insight with an encyclopedic depiction of Russian life in the 1870s. The novel takes us from high society St Petersburg to the threshing fields on Levin's estate, with unforgettable scenes at a Moscow ballroom, the skating rink, a race course, a railway station. It creates an intricate labyrinth of connections that is profoundly satisfying, and deeply moving. Rosamund Bartlett's translation conveys Tolstoy's precision of meaning and emotional accuracy in an English version that is highly readable and stylistically faithful. Like her acclaimed biography of Tolstoy, it is vivid, nuanced, and compelling.

تاريخ الخلفاء

Author: أبو بكر السيوطي

Publisher: دار الارقم بن ابي الارقم - بيروت / لبنان

ISBN:

Category: Religion

Page: 416

View: 378

يتناول تأريخاً للخلفاء المسلمين من عهد الخليفة أبو بكر الصديق رضي الله عنه على ترتيب زمانهم الأول فالأول. وقد ترجم المؤلف كل منهم وما وقع في أيامه من الحوادث المستغربة، ومن كان في أيامه من أئمة الدين وأعلام الأمة. وقد شملت المرحلة التاريخية ابتداء من الخلفاء الراشدين، الأمويين، العباسيين.

فن اللامبالاة

لعيش حياة تخالف المألوف

Author: مارك مانسون

Publisher: منشورات الرمل - دار التنوير

ISBN:

Category:

Page: 272

View: 954

ظل يُقال لنا طيلة عشرات السنوات إن التفكير الإيجابي هو المفتاح إلى حياة سعيدة ثرية. لكن مارك مانسون يشتم تلك " الإيجابية " ويقول: " فلنكن صادقين، السيء سيء وعلينا أن نتعايش مع هذا ". لا يتهرّب مانسون من الحقائق ولا يغفلها بالسكّر، بل يقولها لنا كما هي: جرعة من الحقيقة الفجِّة الصادقة المنعشة هي ما ينقصنا اليوم. هذا الكتاب ترياق للذهنية التي نهدهد أنفسنا بها، ذهنية " فلنعمل على أن يكون لدينا كلنا شعور طيب " التي غزت المجتمع المعاصر فأفسدت جيلًا بأسره صار ينال ميداليات ذهبية لمجرد الحضور إلى المدرسة. ينصحنا مانسون بأن نعرف حدود إمكاناتنا وأن نتقبلها. وأن ندرك مخاوفنا ونواقصنا وما لسنا واثقين منه، وأن نكفّ عن التهرب والفرار من ذلك كله ونبدأ مواجهة الحقائق الموجعة، حتى نصير قادرين على العثور على ما نبحث عنه من جرأة ومثابرة وصدق ومسؤولية وتسامح وحب للمعرفة. لا يستطيع كل شخص أن يكون متميزًا متفوقًا. ففي المجتمع ناجحين وفاشلين؛ وقسم من هذا الواقع ليس عادلًا وليس نتيجة غلطتك أنت. وصحيح أن المال شيء حسن، لكن اهتمامك بما تفعله بحياتك أحسن كثيرًا؛ فالتجربة هي الثروة الحقيقية. إنها لحظة حديث حقيقي صادق لشخص يمسكك من كتفيك وينظر في عينيك. هذا الكتاب صفعة " منعشة لهذا الجيل حتى تساعده في عيش حياة راضية مستقرة.